Když se lidé za socialismu stěhovali sami a nechtěli být součástí mašinerie různých úplatků, konexí a problémů spojených s meloucháři, použ http://www.policie.cz/clanek/nehoda-vlaku-s-nakladnim-vozidlem-si-vyzadala-ctyri-zranene.aspx ívali k tomu různé prostředky, např. přívěsné vozíky za tažné zařízení, střešní nosiče (autozahrádky), pracně sháněli někoho, kdo jim věci odveze oplachtovanou Avií, nákladním vozem Tatra V3S anebo oblíbenou „dvanáctsettrojkou“. Byla to obvykle složitá procedura, spojená se stresem a organizačními zmatky, muselo se různě improvizovat, některé předměty byly příliš velké a těžké, takže je nebylo možné naložit na střechu auta, nevešly se do přívěsu, zkrátka stěhování mnozí lidé považovali za skutečný problém.
V současné době však máme mnohem širší možnosti, máme k dispozici modernější vozový park a hlavně takový, který v té době neexistoval. Za socialismu nebylo možné jen tak zajít do provozovny nebo zatelefonovat někomu, kdo pronajímá transportní dodávky, toto je možné až nyní, a buďme rádi, že půjčovny dodávek https://www.rentcarservice.cz/pujcovna-dodavek-praha existují, a že nám tato vozidla poskytnou na libovolně dlouhou dobu.
Kdybychom si museli dodávku pořídit pouze pro vlastní stěhování, nevyplatilo by se to už jen kvůli ceně takového vozu, a požádáte-li o stěhování profesionály, musíte vždy počítat s vyšší částkou. Chcete-li tedy ušetřit a zároveň přestěhovat své věci bezpečně a co nejrychleji, dodávka bude vždy lepší volbou, než přívěs za autem.
Nevýhodou přívěsů za vozidlem je jejich nestabilita, musíte s nimi jet velmi opatrně a také musíte předměty nakládat tak, aby se vozík nerozkmital a nezačal vás tlačit setrvačností tam, kam nechcete. Pamatujte, že přívěsy mají omezenou nosnost, resp. můžete na ně naložit pouze část nákladu, což v případě stěhování celého bytu znamená otočit se s nákladem třeba čtyřikrát, pětkrát. Dodávka naopak pojme mnohem větší objem nákladu a také náklad o vyšší hmotnosti.